środa, 26 marca 2014

PORADNIK POZYTYWNEGO MYŚLENIA - CZĘŚĆ 1

W poprzednim, powitalnym poście zdążyliście zapoznać się z ideą tego bloga. Jeżeli właśnie to czytacie znaczy to, iż zainteresował Was mój pomysł. Cieszy mnie to niezmiernie. :)
Dzisiejszy post poświęcony będzie poradnikowi pozytywnego myślenia. Plus skutecznego działania. Brzmi znajomo? Nic dziwnego. "Poradnik Pozytywnego Myślenia" to także książka autorstwa Matthew Quick'a. Jak zapewne wiecie powstała też jej ekranizacja. "Poradnik (...)" przeczytałam bardzo szybko, wciągnął mnie i zainspirował do tego stopnia, że postanowiłam założyć tego bloga. Historia przedstawiona w tejże książce skłania do refleksji i nasuwa pewne myśli. Zachęca do dostrzegania pozytywnych stron życia, do stawiania czoła własnym problemom i do ruszenia się z miejsca oraz do zrobienia czegoś dzięki czemu poczujemy się lepiej we własnym ciele. Bynajmniej w moim wypadku tak było.
Przedstawię Wam teraz stworzoną przez mnie listę zaleceń, którą nazwałam tytułem książki. Część informacji zebrałam z różnych źródeł, część wymyśliłam sama. Lista ma na celu uporządkowanie życia każdego z nas, jest pierwszym krokiem do zmian. Dla niektórych może wyglądać banalnie, dla niektórych być zbyt nierealna do wykonania. Ja jednak wiem, że z takich szczegółów składa się sukces. Wiem także, że: "mówisz, że się boisz i, że popełnisz błąd a przecież nawet najgorsza porażka jest lepsza niż świadomość tego, że nie podjąłeś żadnego działania.Bo nie masz pewności.
A być może wszystko potoczyłoby się według różowego scenariusza.".  Pamiętaj, "w drodze do sukcesu zawsze mija się porażkę". 
W i ę c   j a k?  P o d e j m i e s z   t o   w y z w a n i e?
Poradnik Pozytywnego Myślenia 

1.Pij codziennie filiżankę zielonej herbaty. 

Zielona herbata, podobnie jak jagody, zawiera dużą ilość przeciwutleniaczy, a także aminokwasy i L-teaninę, substancje znane ze swoich zdolności redukowania stresu i polepszania nastroju. Regularne picie zielonej herbaty skutkuje stałym dobrym samopoczuciem. L-teanina dodatkowo wzmaga koncentrację , poprawia pamięć i zwiększa aktywność umysłu. Lekarze zalecają jedną filiżankę zielonej herbaty dziennie jako gwarancję dłuższego, zdrowego życia. 
(źródło: Ewa Chodakowska, "Rok z Ewą Chodakowską: Twój dziennik fitness")

2.Wysypiaj się. Śpij co najmniej od 7 do 8 godzin.

3. Ruszaj się! Prowadź aktywny tryb życia.

Nie masz czasu bądź ochoty na aerobik, siłownię, a6w, skalpel itp.? Nic nie szkodzi! Wystarczy tylko przebrać się w dres, włączyć na 15 minut ulubioną muzykę i po prostu dać się ponieść muzyce! Co z tego, jeśli nie umiesz tańczyć? Nie o talent taneczny tu chodzi! I co z tego, że to chaotyczny i dziki taniec, jeśli maluje na twojej twarzy uśmiech? Wyzwól emocje  - szczęście, radość, uśmiech, pogodę ducha. Jeśli jednak masz taką potrzebę, możesz też "płakać przez taniec" jak Pat & Rebecca, bohaterowie książki "Poradnik Pozytywnego Myślenia". Podobno udowodniono, że codzienna 15 minutowa aktywność fizyczna przedłuża życie. Warto? Jasne, że warto! A więc do roboty! 

4. Nie stresuj się! Wiem, że czasem z różnych przyczyn to niewykonalne, ale po prostu postaraj się go unikać. Wiem, że Ci się to uda. Nie zapominaj - wierzę w Ciebie! :)

5. Zdrowo się odżywiaj. Pij dużo wody (tj. ok. 1,5 litra) i jedz 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Jedna porcja to owoc, warzywo (w formie pierwotnej bądź przetworzonej, np. sałatka, surówka), bądź szklanka soku. 

6. Przebywaj przy wszelkiego rodzaju multimediach maksymalnie 4 godziny! To bardzo ważne. Jeżeli pracujesz na laptopie pamiętaj, że nie wskazane jest byś korzystała z niego nie więcej niż przez 4 godziny. Inaczej szkodzisz swojemu zdrowiu.

7. Śmiej się. Stwórz listę rzeczy, które pomogą Ci przegonić czarne myśli. Oprócz przedmiotów może to być także lista wspomnieć, które wywołują na twojej twarzy uśmiech. Jeżeli chcesz możesz do każdego wspomnienia wydrukować zdjęcie. Trzymaj to wszystko w jednym miejscu, np. w małym kartoniku, który opatrzysz napisem "uśmiechnij się" bądź jakimś innym, wesołym napisem. Oprócz tego możesz także stworzyć playlistę z muzyką z dzieciństwa. Nie wiem jak jest u Was, ale mnie muzyka z dzieciństwa zawsze w wyjątkowy sposób porusza i nastraja pozytywnie. Jeśli jednak dzieciństwo nie kojarzy Ci się z beztroską, radością, stwórz po prostu playlistę z aktualnie ulubioną muzyką.


8. Twórz listy zadań i sumiennie wykonuj zlecone sobie zadania.
Dzięki takim listom nie zapomnisz nigdy o żadnej ważnej rzeczy do wykonania. Kup mały notesik i noś go zawsze przy sobie, by móc zapisać kolejne zadanie bądź odhaczyć wykonanie jednego z nich. Pamiętaj tylko, by nie tworzyć zbyt ogólnikowych zadań, powinny być w ramach możliwości dość szczegółowe.  
np. "pouczyć się w weekend" NIE
       "pouczyć się na sprawdzian z biologii w niedzielę" TAK

9. Rób codziennie wieczorem podsumowanie dnia. W rubrykę "IN" wpisz trzy plusy minionego dnia, a w rubrykę "OUT" trzy minusy. Jeżeli danego dnia było więcej plusów niż trzy - zapisz je. Jeżeli z kolei danego dnia minusów był mniej niż trzy - gratulacje! Tak samo, jeżeli danego dnia było więcej minusów niż plusów - zapisz je. Grunt to szczerość przed samym sobą.

CIĄG DALSZY NASTĄPI :)

Następny post dodam w tym tygodniu, mam nadzieję, że spodobało się Wam to co tu napisałam. Wyrażajcie swoją opinię w komentarzach, będę wdzięczna. x

 PS. Posłuchajcie koniecznie tej piosenki. Jak dla mnie cudowna, zarówno pod względem słów, jak i muzyki.


A może ktoś z Was zna jej straszą wersję? ;> 



Też sądzicie, że słowa tej piosenki są niesamowicie prawdziwe?

1 komentarz:

  1. "Pij codziennie filiżankę zielonej herbaty." Z i e l o n a h e r b a t a - jest okropna haha. Nie lubię jej, piję różne ale tej po prostu nie znoszę.
    "Jeżeli pracujesz na laptopie pamiętaj, że nie wskazane jest byś korzystała z niego nie więcej niż przez 4 godziny."
    Zaczęłam się z tego śmiać, nie znam osoby, która spędzałaby mniej niż cztery godziny przy komputerze. Dwudziesty pierwszy wiek i pokolenie skrzywionych kręgosłupów - to jesteśmy my. Ogólnie podoba mi się Twój pomysł na tego bloga, mam nadzieję, że będziesz go prowadzić regularnie ;>

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia