piątek, 28 sierpnia 2015

LETNIE INSPIRACJE

Dzisiejszy wpis będzie, można powiedzieć spisem moich inspiracji, odkryć i pomysłów z tego tygodnia. Dotyczyć będą one wielu kategorii. Mam nadzieję, że post choć nietypowy, przypadnie Wam do gustu. 

Na pierwszej pozycji znalazła się kategoria odkrycie muzyczne.
Moim odkryciem muzycznym tego tygodnia jest  australijski zespół Tame Impala, założony w 2007 roku, grający mieszankę rocka psychodelicznego i indie rocka. W szczególności przypadła mi go gustu ich piosenka pt."Let It Happen"



Drugą pozycję zajęła kategoria kulinaria.
Zupełnie przez przypadek wymyśliłam napój letni. Aby go przyrządzić wystarczy włożyć do wysokiego kubka kilka kostek lodu, nalać do prawie pełna wody smakowej (ja wybrałam niegazowaną wodę cytrynową Polaris z Biedronki), a do tego dolać syropu owocowego (w moim wypadku był to syrop lemoniadowy dostępny w TESCO). Yum!

Trzecia kategoria to aktywność fizyczna
 Moim ulubionym rodzajem aktywności zdecydowanie jest jazda na rowerze. Nieważne czy to latem  czy jesienią. Absolutny faworyt. Polecam każdemu. 

 / źródło zdjęć: tumblr/

Na miejscu czwartym znalazła się kategoria rozrywka.
Z dwa, może trzy lata temu zupełnie przez przepadek odkryłam aktualnie moją ulubioną gazetę jaką jest Cosmpolitan. Od tamtego czasu kupuję ją w miarę regularnie. Lubię ją za to, że można znaleźć w niej ciekawe artykuły dotyczące urody, psychologii, stylu życia, relacji międzyludzkich, jak również mody i wiele innych. 

/ zdjęcie najnowszego wydania Cosmo, w tle wspomniane wcześniej poprzednie wydania gazety /

Piąta i ostatnia to kategoria ludzie.
W tym tygodniu miałam okazję do czynienia z dzieckiem autystycznym. Mimo, że choroba znana jest pod tą nazwą od 1943, wielu z ludzi nadal dokładnie nie wie na czym schorzenie te tak naprawdę polega.
Jak podaje wikipedia jest to zaburzenie rozwojowe, które najczęściej ujawnia się w ciągu pierwszych trzech lat życia jako rezultat zaburzenia neurologicznego, które oddziałuje na funkcje pracy mózgu. Charakteryzuje się zakłóceniami zdolności komunikowania uczuć i budowania relacji interpersonalnych, zubożeniem i stereotypowością zachowań oraz trudnościami z integracją wrażeń zmysłowych. 
Chłopiec z którym miałam ostatnio przyjemność się spotkać ma 5 lat i wygląda zupełnie tak samo jak jego rówieśnicy. Po zachowaniu na pierwszy rzut oka, choroba także nie jest zauważalna. Jedyne co charakteryzuje takie dzieci to pewne problemy w mówieniu, tj. mówią poprawnie, ale mało bądź mniej niż ich zdrowi rówieśnicy, wszystko to z racji zaburzeń neurologicznych jakie niestety niesie wraz ze sobą ta choroba. Oprócz tego chłopiec jest uśmiechnięty, łatwo nawiązać z nim kontakt, udało mi się nawet zamienić z nim parę słów. Z racji, że dziecko o którym piszę to syn znajomej mojej mamy, jeśli będę miała jeszcze okazję się z nim zobaczyć, na pewno szerzej poruszę temat na blogu.

Tym czasem na dzisiaj to już koniec, mam nadzieję, że miło czytało się Wam to co dla Was przygotowałam. Do następnego posta!
PS. Wyraźcie w komentarzach Waszą opinię nt. takiego rodzaju postów, czy mają pojawiać się częściej czy też nie itp.


Klaudia x

8 komentarzy:

  1. Muszę wypróbować ten napój, zwłaszcza że często kupuję wody Polaris, wyjątkowo mi smakują. No i od jakiegoś czasu zastanawiam się nad regularnym kupowaniem "Cosmopolitana", bo jak na razie przeczytałam kilka numerów od koleżanek i spodobało mi się. Z całego posta najbardziej podobał mi się ostatni punkt - fajnie, że poruszyłaś ten temat, bo autyzm jest jeszcze dość kontrowersyjnym tematem w naszym kraju :) A ten chłopczyk musi być uroczy.
    rude-pioro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Też lubię jeździć na rowerze, jednak dosyć szybko się męczę, mam astmę. Dlatego katorgą było dla mnie przejechanie ok. 14km naraz, z krótkimi i nieczęstymi przerwami, ale i tak było fajnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też uwielbiam Cosmpolitan! <3
    Bardzo ciekawy post, fajnie się czyta! :)

    Genialny blog :) obserwuję!
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tak średnio lubię rowery, wolę jednak inne aktywności ;;)

    Zapraszam, mam nadzieję, że zajrzysz :)
    http://granatowedrzwi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Piosenka bardzo mi się podoba :) I uwielbiam jeździć na rowerze!
    Świetnie napisana notka :)
    Pozdrawiam! :D
    Mój blog - klik ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Indie rock jest świetnym gatunkiem muzycznym. U siebie na blogu również poruszam tematykę muzyki w połączeniu z różnymi kontrowersyjnymi tematami. Ale zespół, strzał w dziesiatkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę spróbować ten napój :)
    Serdecznie zapraszam do mnie : Mój blog Kliknij :) :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post ;)) Ciekawy napój :D
    Ja też uwielbiam jazdę na rowerze :D

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przezBlonparia